Αλήθειες και μύθοι για τη σοκολάτα. Με ποιο τρόπο η κατανάλωσή της μπορεί να συμβάλει στην υγεία

1488
Το πιο γευστικό και «εθιστικό» σνακ για μικρούς και μεγάλους. Το κακάο, το βασικό συστατικό της σοκολάτας, περιέχει αντιοξειδωτικά, πολυφαινόλες, βοηθάει στη μείωση του στρες και ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση. Αυτές είναι μερικές από τις ευεργετικές ιδιότητες της σοκολάτας, σύμφωνα με έρευνες.

Υπάρχουν αρκετοί μύθοι και αλήθειες γύρω από τη σοκολάτα. Τι ισχύει τελικά;

Οι μύθοι για τη σοκολάτα

  • Η σοκολάτα συμβάλει στην αύξηση του σωματικού βάρους. Όπως και η σοκολάτα, έτσι και όλα τα φαγητά, όταν καταναλώνονται σε μεγαλύτερη ποσότητα από όσο χρειάζεται ο οργανισμός, αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του βάρους. Μια μικρή ποσότητα σοκολάτας είναι ευεργετική. Μια μεγάλη παχυντική.
  • Η σοκολάτα προκαλεί ακμή. Ο μύθος αυτός καταρρίφθηκε από πρόσφατες έρευνες που έδειξαν ότι η σοκολάτα δε συμβάλει στην εμφάνιση ακμής. Η ακμή συνήθως οφείλεται στη λιπαρότητα του δέρματος, στις ορμόνες και στα υψηλά επίπεδα βακτηρίων που συσσωρεύονται.
  • Η σοκολάτα έχει υψηλά ποσοστά καφεΐνης. Άλλος ένας μύθος που δεν επιβεβαιώνεται. Η σοκολάτα έχει περίπου την ίδια ποσότητα καφεΐνης που περιέχει ένας καφές ντεκαφεϊνέ, περίπου 6 mg.
  • Η σοκολάτα προκαλεί προβλήματα στα δόντια. Όπως όλα τα τα γλυκά ή προϊόντα με ζάχαρη, έτσι και η σοκολάτα μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στα δόντια. Όμως, μόνο αν παραμελείται η στοματική υγιεινή. Όταν τηρούνται οι βασικοί κανόνες στοματικής υγιεινής, χρησιμοποιείτε στοματικό διάλυμα, επισκέπτεστε συχνά τον οδοντίατρό σας και δεν καταναλώνετε μεγάλες ποσότητες γλυκών, συμπεριλαμβανομένης και της σοκολάτας, δε θα προκληθεί κάποιο πρόβλημα στα δόντια.
  • Η σοκολάτα μπορεί να προκαλέσει πονοκέφαλο. Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου Πίτσμπεργκ της Πενσιλβανίας, δεν υπάρχει έγκυρη πηγή που να σχετίζει τη σοκολάτα με τον πονοκέφαλο.

Οι αλήθειες για τη σοκολάτα

  • Η μαύρη σοκολάτα είναι καλή για την υγεία της καρδιάς, καθώς είναι πλούσια σε φλαβονοειδή. Με την κατανάλωση μαύρης σοκολάτας, βελτιώνεται η ευεξία των αρτηριών, με αποτέλεσμα να μειώνεται η αρτηριακή πίεση. Επίσης, συμβάλει στη μείωση της χοληστερίνης, καταπολεμά το στρες, ενισχύει τη λειτουργία του εγκεφάλου και απομακρύνει το εγκεφαλικό επεισόδιο.
  • Η κατανάλωση μαύρης σοκολάτας συμβάλει στην επιτάχυνση του μεταβολισμού και ρυθμίζει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Σε ορισμένες περιπτώσεις ασθενειών με διαβήτη, μπορεί να μειώσει τη χρήση ινσουλίνης. Αν και υπάρχουν θετικές ενδείξεις, για τη συγκεκριμένη ιδιότητα της σοκολάτας απαιτείται περισσότερη έρευνα.
    Αν πάσχετε από διαβήτη, μην επιχειρήσετε να κάνετε κάποια αλλαγή στη διατροφή σας, αν δε συμβουλευτείτε κάποιον ειδικό.
  • Η σοκολάτα είναι πηγή ψευδαργύρου. Ο ψευδάργυρος ενδυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα, βοηθάει στη δημιουργία πρωτεϊνών και DNA και διατηρεί την αίσθηση της οσμής. Η σοκολάτα σε μορφή σκόνης και αυτή χωρίς προσθήκη ζάχαρης, έχουν μεγαλύτερη ποσότητα ψευδαργύρου, συγκριτικά με τις υπόλοιπες σοκολάτες και τις μορφές της.
  • Το κακάο, το κυριότερο συστατικό της σοκολάτας, διεγείρει την παραγωγή των ενδορφινών στον εγκέφαλο. Αυτό βοηθάει στη μείωση του άγχους και στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης. Βασική προϋπόθεση είναι η σωστή ποσότητα κατανάλωσης σοκολάτας.
  • Δεν επηρεάζονται τα επίπεδα χοληστερίνης από τα λιπαρά που περιέχει η σοκολάτα. Σύμφωνα με έρευνα, η καθημερινή κατανάλωση 50 γραμμαρίων μαύρης σοκολάτας, αυξάνει την καλή χοληστερόλη και αντίστοιχα, μειώνει την κακή.

Ακολουθήστε μια ισορροπημένη διατροφή που επιτρέπει την κατανάλωση όλων των τροφών, φυσικά με μέτρο και όσο έχει ανάγκη ο οργανισμός. Ακόμη και η σοκολάτα, αν καταναλώνεται στη σωστότερη μορφή και ποσότητα, μπορεί να συμβάλει θετικά στην υγεία.

Διαβάστε επίσης: Η κατανάλωση μαύρης σοκολάτας το πρωί, τονώνει τον εγκέφαλο, βοηθά στο αδυνάτισμα και φτιάχνει τη διάθεση

 

Διαβάστε επίσης: Τα οφέλη της σοκολάτας και στην επιδερμίδα. Αποτρέπει τις κηλίδες και τις διχρωμίες