Ποια καθημερινή μας συνήθεια μπορεί να ευθύνεται για πόνους στον αυχένα και τη μέση

237
Αν μπορούσες να παρατηρήσεις τη στάση του σώματος σου, όταν κρατάς το κινητό σου, στέλνοντας μηνύματα, σερφάροντας ή παίζοντας παιχνίδια, θα διαπίστωνες ότι η κλίση του κεφαλιού σχηματίζει μια μόνιμη γωνία. Μήπως ταυτόχρονα, νιώθεις πόνους στον αυχένα και στη μέση;

Οι δυο καταστάσεις δεν είναι καθόλου άσχετες μεταξύ τους και οι ειδικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την κακή στάση του σώματος κατά την χρήση κινητών και τάμπλετ.

Σύμφωνα με έρευνες, όταν σκύβουμε το κεφάλι με το βλέμμα στραμμένο χαμηλά στην οθόνη του κινητού μας, σχηματίζουμε γωνία 60 μοιρών, επιβαρύνοντας την σπονδυλική μας στήλη με βάρος ίσο περίπου με 27 κιλά! Η εξήγηση είναι απλή: Όσο περισσότερο σκύβουμε, τόσο η πίεση που ασκείται στον αυχένα, την πλάτη και τη μέση μας αυξάνεται, εξαιτίας της βαρύτητας.

Όμως, το ανθρώπινο σώμα είναι σχεδιασμένο να στέκεται όρθιο και σε ευθεία στάση, ενώ αντίθετα η πολύωρη κλίση του αυχένα το καταπονεί τρομακτικά.

Τις ανησυχίες επιβεβαιώνει και έρευνα μεταξύ 450 γονέων εφήβων στην Βρετανία, σύμφωνα με την οποία, τέσσερις στους δέκα έφηβους αντιμετωπίζουν πόνο στον αυχένα ή τη μέση, καθώς περνούν αρκετές ώρες της ημέρας σκυμμένοι επάνω από το τάμπλετ και το κινητό.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το 23% των παιδιών περνά δύο με τέσσερις ώρες την ημέρα βλέποντας τηλεόραση, ενώ το 25% των εφήβων αφιερώνει τον ίδιο χρόνο στον υπολογιστή ή το τάμπλετ.
Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, οι περισσότεροι γονείς δήλωσαν ότι το παιδί τους δεν ασκείται, δεν συμμετέχει σε αθλητικές δραστηριότητες, ούτε έχει ποδήλατο.

Λιγότερες ώρες στο κινητό, σε συνδυασμό με σωστή στάση σώματος, οθόνες στο ύψος των ματιών και τακτική άσκηση, μπορεί να μας εξασφαλίσει ένα υγιές και λειτουργικό σώμα για πολλά χρόνια.

Διαβάστε επίσης: Pilates και αυχενικό σύνδρομο. Η μέθοδος άσκησης που υπόσχεται μακροπρόθεσμα αποτελέσματα στην καταπολέμηση του πόνου

 

Διαβάστε επίσης: Το αυχενικό σύνδρομο πλήττει το 1/3 του πληθυσμού. Ποια είναι τα αίτια που το προκαλούν