Pilates και αυχενικό σύνδρομο. Η μέθοδος άσκησης που υπόσχεται μακροπρόθεσμα αποτελέσματα στην καταπολέμηση του πόνου

969
Η λάθος στάση σώματος και η καθιστική ζωή, συμβάλλουν στην εμφάνιση του αυχενικού συνδρόμου. Για να περιοριστεί ο πόνος και τα ενοχλητικά συμπτώματα, οι ειδικοί προτείνουν την τακτική άσκηση.

Έρευνες δείχνουν, ότι η μέθοδος Pilates μπορεί να βελτιώσει τα επώδυνα συμπτώματα όχι μόνο όταν γυμνάζεστε, αλλά τα αποτελέσματα είναι εμφανή και μήνες αργότερα.
Αυτό συμβαίνει, γιατί το πρόγραμμα Pilates στοχεύει στην βελτίωση της στάσης σώματος και με την επανάληψη των ασκήσεων, αρχίζει η σωστή στάση να γίνεται συνήθεια.
Με άλλα λόγια, αποτελεί λύση στο αυχενικό σύνδρομο και όχι απλή ανακούφιση.

Η καθιστική ζωή προκαλεί προβλήματα στον αυχένα.

Έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Journal of Bodywork and Movement Therapies, δείχνει τα ευεργετικά αποτελέσματα της γυμναστικής ενάντια στον πόνο του αυχένα.
Πιο συγκεκριμένα, ασθενείς με ιστορικό αυχενικού, κλήθηκαν να ακολουθήσουν πρόγραμμα Pilates για έξι συνεχόμενες εβδομάδες.
Το μάθημα διαρκούσε 1 ώρα, αλλά ήταν καθημερινό.
Περιλάμβανε περίπου 10 λεπτά ασκήσεις για ζέσταμα, έξτρα ασκήσεις και αποθεραπεία.
Επιπλέον, ζητήθηκε στους συμμετέχοντες να επαναλαμβάνουν ορισμένες από τις ασκήσεις που είχαν διδαχθεί, μόνοι τους στο σπίτι για περίπου 20 λεπτά 1 φορά την εβδομάδα.
Όλοι οι συμμετέχοντες εντυπωσιάστηκαν από τα αποτελέσματα της άσκησης, καθώς όχι μόνο βελτιώθηκε η κατάσταση της υγείας τους τον καιρό που προπονούνταν, αλλά και 6 εβδομάδες μετά το πέρας των προγραμμάτων η φυσική τους κατάσταση ήταν πολύ καλή και οι πόνοι τους εμφανώς μειωμένοι.
Το σώμα τους ήταν πιο ευλύγιστο και ο αυχένας τους είχε μεγαλύτερη ελαστικότητα.
Κατά συνέπεια, η ποιότητα του ύπνου τους είχε βελτιωθεί και η καθημερινές τους ασχολίες γίνονταν με περισσότερη ευκολία.
Οι συμμετέχοντες συνέχισαν μόνοι τους να ασκούνται για 20 λεπτά, 3 φορές την εβδομάδα.
Σε νέο έλεγχο που έγινε, διαπιστώθηκε ότι η υγεία τους παρέμενε σε βελτιωμένο επίπεδο, ήταν πιο εύκαμπτοι και οι πόνοι τους είχαν περιοριστεί.
Συμπερασματικά, ακόμη και η ολιγόλεπτη άσκηση  με τη μέθοδο Pilates, μπορεί να έχει μακροπρόθεσμα αποτελέσματα στην καταπολέμηση του αυχενικού συνδρόμου.

Διαβάστε επίσης: Το αυχενικό σύνδρομο πλήττει το 1/3 του πληθυσμού. Ποια είναι τα αίτια που το προκαλούν