Ψυχική διαταραχή θεωρείται πλέον ο εθισμός στα βιντεοπαιχνίδια. Ποια είναι τα συμπτώματα
Ψυχική διαταραχή θεωρείται πλέον ο εθισμός στα βιντεοπαιχνίδια, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας.
Ο εθισμός στα βιντεοπαιχνίδια θα ενταχθεί στην αναθεωρημένη 11η έκδοση Διεθνούς Ταξινόμησης των Ασθενειών (ICD), ενός εγχειριδίου ψυχικών και διανοητικών νοσημάτων του Οργανισμού, που έχει σκοπό την έγκυρη διάγνωση και αντιμετώπιση ασθενειών.
Το ICD είχε να ανανεωθεί από το 1990, ενώ η νέα του έκδοση θα μετονομαστεί σε «ICD-11».
Η διαταραχή σημαίνει ότι έχει εμφανιστεί ένα «επίμονο ή επαναλαμβανόμενο» πρότυπο συμπεριφοράς «επαρκούς σοβαρότητας».
Σύμφωνα με τους γιατρούς, ένα βασικό διαγνωστικό χαρακτηριστικό της διαταραχής των παιχνιδιών είναι ότι ο χρήστης δίνει προτεραιότητα στο βιντεοπαιχνίδι έναντι των άλλων δραστηριοτήτων.
Παράλληλα, αδυνατεί να θέσει υπό έλεγχο τη συχνότητα, τη διάρκεια και την ένταση του παιχνιδιού.
«Ακόμη και όταν προκύψουν οι αρνητικές συνέπειες, αυτή η συμπεριφορά συνεχίζεται ή κλιμακώνεται.» ο γιατρός Vladimir Poznyak που είναι μέλος του ΠΟΥ.
Ένα τρίτο χαρακτηριστικό είναι ότι αυτή η κατάσταση επιβαρύνει και προκαλεί προβλήματα στην προσωπική, οικογενειακή, κοινωνική, εκπαιδευτική ή επαγγελματική ζωή του.
«Ο αντίκτυπος που μπορεί να έχει ο εθισμός στα βιντεοπαιχνίδια είναι πραγματικός και περιλαμβάνει και διαταραχή ύπνου, κακή διατροφή και έλλειψη σωματικής δραστηριότητας» ανέφερε ο γιατρός.
Ο γιατρός και μέλος του ΠΟΥ, Vladimir Poznyak, εξήγησε ότι τα συμπτώματα του εθισμού στα βιντεοπαιχνίδια είναι παρόμοια με τα συμπτώματα του εθισμού στα τυχερά παιχνίδια και στα ναρκωτικά. Πολλοί γονείς χαρακτηρίζουν τα βιντεοπαιχνίδια ως «ψηφιακή ηρωίνη».
Για τη διάγνωση μιας διαταραχής, τα συμπτώματα πρέπει να εμφανίζονται τουλάχιστον 12 μήνες. Το φαινόμενο παρατηρείται κυρίως σε άνδρες, καθώς αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στα βιντεοπαιχνίδια.
«Ένα επεισόδιο μερικών ωρών ή ημερών δεν μπορεί να θεωρηθεί διαταραχή. Ωστόσο, υπάρχουν και εξαιρέσεις, όταν για παράδειγμα πληρούνται άλλα κριτήρια και τα συμπτώματα είναι αρκετά σοβαρά».
«Υπάρχουν εκατομμύρια gamers στον κόσμο, αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι πάσχουν από τη διαταραχή. Πρόκειται για μια κλινική κατάσταση και η διάγνωσή της πρέπει να γίνει από επαγγελματίες υγείας και μόνο» συνέχισε.
Η διαταραχή των βιντεοπαιχνιδιών μπορεί να αντιμετωπιστεί κυρίως με τη μέθοδο της γνωστικής συμπεριφοριστικής θεραπείας.
Χρειάζονται επίσης, και διάφορα άλλα είδη υποστήριξης από τον κοινωνικό και οικογενειακό περίγυρο του ατόμου.
Μέλη του Παγκόσμιου Οργανισμού ανέφεραν ότι το θέμα πρέπει να διερευνηθεί περισσότερο. Η αναγνώριση του εθισμού στα βιντεοπαιχνίδια θα βοηθήσει τα άτομα που πάσχουν, να αναζητήσουν βοήθεια.
Παρ’ όλα αυτά, πολλοί γιατροί δεν αποδέχονται ότι είναι διαταραχή, άλλα σύμπτωμα αγχώδους διαταραχής ή κατάθλιψης.
Η Αμερικανική Ψυχιατρική Οργάνωση δήλωσε ότι δεν έχουν γίνει αρκετές έρευνες για να αποδειχθεί ότι ο εθισμός στα βιντεοπαιχνίδια είναι πραγματική ασθένεια.
Διαβάστε επίσης: Τι συμβαίνει στον οργανισμό όταν σταματάμε το κάπνισμα; Οι θετικές αλλαγές και τα προβλήματα από την έλλειψη νικοτίνης
Διαβάστε επίσης: Πώς ο Super Mario μπορεί να βοηθήσει το μυαλό και τη μνήμη των ενηλίκων;