Απλοί τρόποι για να διατηρήσετε την υγεία του μυαλού και να βελτιώσετε τη μνήμη.Τι προτείνουν οι ειδικοί

1736
Η υγεία του μυαλού είναι το «κλειδί» για μία ομαλή γήρανση. Η καλή υγεία του εγκεφάλου βοηθάει αρκετές λειτουργίες που σχετίζονται με αυτόν, όπως η μνήμη, η σκέψη και ο σχεδιασμός πλάνων.

Οι δεξιότητες του μυαλού είναι βασική προϋπόθεση για καλή ζωή. Για να γίνεται αυτό όμως, το μυαλό πρέπει να παραμένει υγιές και να λειτουργεί σωστά.
Καθώς μεγαλώνουμε, τα εγκεφαλικά κύτταρα που «καταπολεμούν» τις μολύνσεις και επαναφέρουν την σωστή λειτουργία, αρχίζουν να προσβάλλουν τα υγιή εγκεφαλικά κύτταρα. Τα αποτελέσματα είναι οι ασθένειες του εγκεφάλου, που επηρεάζουν τις γνωστικές λειτουργίες του.

Η υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής, μπορεί να επιβραδύνει ή και να αποτρέψει τη διαδικασία της γήρανσης του εγκεφάλου. Οι επιστήμονες προτείνουν τη «φόρμουλα» τεσσάρων συνηθειών, για σωστή γήρανση του εγκεφάλου.

Σωματική δραστηριότητα
Δεν είναι απαραίτητο να αφιερώνεται αμέτρητες ώρες στο γυμναστήριο για να ζήσετε καλύτερα. Το καθημερινό γρήγορο περπάτημα τουλάχιστον για 20 λεπτά, μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης άνοιας.
Η σωματική άσκηση παράγει πρωτεΐνες που διεγείρουν τα κύτταρα του εγκεφάλου και τα κάνουν πιο αποτελεσματικά.

Ψυχική άσκηση
Τα ταξίδια, τα παιχνίδια «μυαλού» και οι δραστηριότητες που σχετίζονται με την κοινωνικοποίηση, ενεργοποιούν τα εγκεφαλικά κύτταρα και μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης άνοιας.
Αν και τα smartphones και η νέα τεχνολογία αποσπούν την προσοχή, ορισμένα παιχνίδια ενισχύουν τις ικανότητες πολλαπλών εντολών και επίλυσης προβλημάτων.

Η εκπαίδευση του εγκεφάλου μπορεί να γίνει με διάφορες μεθόδους μνήμης, δηλαδή με την εστίαση της προσοχής και τη χρήση νοητικών εικόνων, ώστε οι πληροφορίες να γίνονται πιο ουσιαστικές και αξέχαστες.

Διαχείριση άγχους
Το άγχος συρρικνώνει τα κέντρα μνήμης του εγκεφάλου και η κορτιζόλη, η ορμόνη του στρες, επιβαρύνει τη μνήμη.
Ο διαλογισμός, η γιόγκα και άλλες μέθοδοι χαλάρωσης, μπορούν να μειώσουν το άγχος και να βελτιώσουν τη διάθεση και τη μνήμη.
Η διασκέδαση με φίλους και ο επαρκής ύπνος, μπορούν να μειώσουν εξίσου καλά το άγχος.

Υγιεινή διατροφή
Η παχυσαρκία αυξάνει τον κίνδυνο της άνοιας, αλλά η σωστή διατροφή και η γυμναστική βοηθούν στην αποφυγή της. Τα παχύσαρκα άτομα που χάνουν βάρος βιώνουν σημαντικές, διαρκείς βελτιώσεις στη μνήμη μετά από μόλις 12 εβδομάδες.
Τα Ωμέγα-3 λιπαρά από τα ψάρια και οι ξηροί καρποί, καταπολεμούν τη φλεγμονή που σχετίζεται με τον νευροεκφυλισμό.
Αντίστοιχα, τα λαχανικά καταπολεμούν το οξειδωτικό στρες που σχετίζεται με την ηλικία και τη φθορά των εγκεφαλικών κυττάρων.

Η αποχή από τις επεξεργασμένες τροφές μειώνουν τον κίνδυνο για διαβήτη και άνοια.
Αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι το αλκοόλ και η καφεΐνη με μέτρο, βελτιώνουν την υγεία του εγκεφάλου.

Δεν είναι ποτέ αργά για να αρχίσετε να ζείτε πιο υγιεινά. Οι καθημερινές συνήθειες έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο στο πόσο καιρό και πόσο καλά ζει κανείς, παρά τα γονίδια.
Γυμναστείτε, διεγείρετε το μυαλό, διαχειριστείτε το άγχος και τρώτε σωστά για να ζήσετε περισσότερα χρόνια και με καλύτερη ποιότητα ζωής.

Διαβάστε επίσης: Ο εγκέφαλος λειτουργεί πιο καλά ορισμένους μήνες το χρόνο. Ποιες εποχές αποδίδει καλύτερα

 

Διαβάστε επίσης: Το πείραμα που απέδειξε ότι ο εγκέφαλος των δημιουργικών ανθρώπων λειτουργεί πολύπλοκα. Εσείς τι θα κάνατε με μια κάλτσα;