Τι είναι το Personal Branding και ποια είναι τα βήματα για να δημιουργήσετε το δικό σας;

2728

 

Γράφει η Μαρίνα Βογοπούλου, Σύμβουλος καριέρας και Personal Branding

Το personal branding είναι η τακτική που συμβάλλει στην επαγγελματική επιτυχία. Στηρίζεται στην ανακάλυψη και την προβολή των θετικών στοιχείων και χαρακτηριστικών του ατόμου, που διαφοροποιούν κάποιον και εκφράζουν τη μοναδικότητά του.
Στόχος του personal branding είναι η προβολή – όχι μόνο από την πλευρά της επαγγελματικής ταυτότητας -, αλλά και της ολοκληρωμένης προσωπικότητάς του, που περιλαμβάνει τα ενδιαφέροντα, τη νοοτροπία και τις αξίες του.
Η πρωτοπόρος του Personal Branding στην Ελλάδα Μαρίνα Βογοπούλου, «δείχνει τα βήματα» που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος, για να καταφέρει να δημιουργήσει το personal branding του και μια ισχυρή εικόνα για τον εαυτό του.

Οι αξίες μου: To να είσαι αυθεντικός είναι το βασικότερο συστατικό του personal branding. Κάνω ένα ειλικρινές soul searching, εντοπίζω και διατυπώνω τις αληθινές μου αξίες και τις έχω σαν οδηγό στο χτίσιμο του personal brand.

Το πάθος μου: Βρίσκω αυτό που με κινητοποιεί και με παθιάζει. Αν πρόκειται για περισσότερα από ένα πράγματα μετά από σκέψη (και συμβουλευτική από κάποιον ειδικό) τα βάζω σε σειρά προτεραιότητας και εστιάζω στο επικρατέστερο.
Το focus και η μοναδικότητα είναι σημεία κλειδιά στο personal branding.

Ο στόχος μου: H πρώτη σημαντική ερώτηση που έχω να κάνω στον εαυτό μου είναι το ποιος είναι ο ιδιαίτερος, προσωπικός μου στόχος.
Τι θέλω να πετύχω δημιουργώντας το personal brand μου; Θέλω να γίνω ο πιο επικοινωνιακός γιατρός της πόλης;
Ο πρώτος σεφ που θα λανσάρει gourmet vegan συνταγές;  

Οι λύσεις μου: Μια ακόμη κρίσιμη ερώτηση που πρέπει να απαντήσω. Ποιες και τι είδους λύσεις προσφέρω σαν επαγγελματίας.
Ποια είναι τα προβλήματα που λύνω. Σαν brand σε τι είμαι ιδιαίτερα αποτελεσματικός;

Η φωνή μου: Tο ήμισυ του παντός στο personal branding είναι η επικοινωνία. Και η επικοινωνία μου χρειάζεται την δική της ιδιαίτερη φωνή.
Ένα από τα πράγματα που πρέπει να σκεφτώ είναι πώς θέλω να ακούγομαι.
Σοβαρός, με επιστημονικό έρμα, με έντονη αίσθηση του χιούμορ, χαλαρός και ευχάριστος, αξιόπιστος;

Η σημασία του feedback: Εκτός από το πώς βλέπω εγώ τον εαυτό μου, μεγάλη σημασία έχει και το πώς με βλέπουν οι άλλοι.
Πολύ σημαντικό είναι να αποζητώ το feed back, να ακούω με αντικειμενικότητα και ειλικρίνεια αυτό που μου λένε, να κάνω εποικοδομητική αυτοκριτική και να αναπροσαρμόζω την στάση μου όπου χρειάζεται.

Τα εργαλεία μου: To βιογραφικό μου, η ιστοσελίδα μου, το προφίλ μου στο Linkedin, η επαγγελματική μου κάρτα είναι η καλή έξωθεν μαρτυρία μου και πρέπει να τους δώσω την σημασία και την προσοχή που τους αρμόζει.
Η συμβουλή ενός επαγγελματία είναι πολύ σημαντική αν όχι απαραίτητη.

Ο ανταγωνισμός: Η αγορά εργασίας μπορεί να μετατραπεί συχνά σε πεδίο μάχης και σε κάθε μάχη πρέπει να γνωρίζω τον “εχθρό”.
Δεν ξεχνώ να κάνω την έρευνα μου, να μελετήσω τον ανταγωνισμό μου και να τοποθετηθώ στρατηγικά απέναντι του, αποφεύγοντας μη παραγωγικές ανασφάλειες και συγκρίσεις.

Η επένδυσή μου: Εξετάζω σε τι πρέπει, θέλω και μπορώ να επενδύσω για να δημιουργήσω το personal brand μου.
Θέλω να επιμορφωθώ περαιτέρω (να αποκτήσω ένα ακόμη πτυχίο, μια πιστοποίηση), θέλω να καλλιεργήσω το δίκτυο μου on line και off line ή όλα αυτά μαζί;

Πάντα αυθεντικός: O δέκατος κανόνας του personal branding είναι και ο πιο σημαντικός.
Σε ό,τι και αν κάνω πρέπει να είμαι αυθεντικός, πιστός σε αυτό που αληθινά είμαι.
Αληθινός τόσο στη φυσική όσο και στην digital παρουσία μου.
Γιατί πάνω απ’ όλα το personal branding είναι θέμα χαρακτήρα.

Διαβάστε επίσης: Η σημασία του καφέ στη δουλειά. Mειώνει το εργασιακό στρες και βελτιώνει την επικοινωνία