Τα πρότυπα ομορφιάς που κυριάρχησαν τα τελευταία 30 χρόνια. Από τις υπερβολικά αδύνατες σιλουέτες στις πληθωρικές καμπύλες

6230

Τα γυναικεία πρότυπα ομορφιάς μεταβάλλονται διαρκώς, γι’ αυτό και δεν πρέπει να επηρεάζουν. Τη δεκαετία του ’90 οι κοπέλες έπρεπε να είναι υπερβολικά αδύνατες και ψηλές, τη δεκαετία του 2000 αδύνατες, σέξι και ανεξάρτητες, ενώ μετά το 2010 ήρθαν στη μόδα οι καμπύλες.
Κατά τις δεκαετίες του 1990 και 2000, σημειώθηκαν πολλά περιστατικά θανάτων από υποσιτισμένα κορίτσια που προσπαθούσαν να μοιάσουν στο υπερβολικά αδύνατο και ψηλόλιγνο πρότυπο που κυριαρχούσε.

Συγκεκριμένα κατά τη δεκαετία του 1990, όμορφες θεωρούνταν όσες κοπέλες έμοιαζαν στην Kate Moss, που τότε αποτελούσε το No1 supermodel.
Το ιδανικό σώμα έπρεπε να είναι αδύνατο, ψηλό, καλλίγραμμο.
Βέβαια και τότε, μικρά δείγματα εναντίωσης απέναντι στα σκελετωμένα γυναικεία σώματα υπήρχαν.
Για παράδειγμα, ο ράπερ Sir Mix-A-Lot με το τραγούδι Baby Got Back, εκθείαζε τις καμπύλες.

Το πρότυπο ομορφιάς της δεκαετίας του ’90.

Το 2000 τα δεδομένα αλλάζουν. Και πάλι οι κοπέλες «οφείλουν» να είναι αδύνατες, αλλά όχι υπερβολικά.
Μαζί με το γυμνασμένο σώμα και τη σέξι διάθεση, η βιομηχανία της μόδας προωθούσε τις ισχυρές, ανεξάρτητες γυναίκες, που μπορούν να συναγωνιστούν τους άντρες.

Τα μοντέλα του 2000 ήταν όμορφα, σέξι, αδύνατα αλλά έπρεπε να έχουν και ισχυρή προσωπικότητα.

Η καμπάνια της Dove

Το 2004 ξεκίνησε η διαφημιστική καμπάνια της Dove που εστίαζε στη φυσική ομορφιά των γυναικών.
Μετά από έρευνα, η εταιρεία κατέληξε ότι μόλις το 2% των γυναικών είναι ικανοποιημένες με την εξωτερική τους εμφάνιση.
Στην αρχή κυκλοφόρησαν αφίσες που απεικόνιζαν γυναίκες κάθε ηλικίας και σωματικής διάπλασης, που δεν είχαν επεξεργαστεί μέσω photoshop.
Η λεζάντα ρωτούσε το κοινό τι πιστεύει για τη φυσική εμφάνιση του μοντέλου.

Το 2006 η καμπάνια διαδόθηκε και στο διαδίκτυο. Το βίντεο έδειχνε τη διαδικασία «μεταμόρφωσης» του μοντέλου με τη βοήθεια καλλυντικών, φωτισμού και εκτεταμένη χρήση photoshop. Δεκάδες εκατομμύρια άνθρωποι το παρακολούθησαν και μέχρι σήμερα, το ενδιαφέρον του κόσμου διατηρείται αμείωτο. Το παράδειγμα της Dove ακολούθησαν και άλλες εταιρείες.

Από το 2010 και μετά, τα δεδομένα άλλαξαν ξανά.
Ήρθαν στη μόδα οι καμπύλες, με παραδείγματα τις Κιμ Καρντάσιαν και Νίκι Μινάζ.
Το ιδανικό γυναικείο σώμα πρέπει να έχει καμπύλες και επίπεδους κοιλιακούς.
Αν δεν είναι εφικτό ακολουθώντας τις δίαιτες και τα πολλά και διαφορετικά είδη γυμναστικής, τότε υπάρχουν και οι πλαστικές επεμβάσεις.

Από το 2010 και μετά στη μόδα είναι οι καμπύλες.

Τα πρότυπα ομορφιάς που πλασάρουν οι βιομηχανίες μόδας, τις περισσότερες φορές αντιπροσωπεύουν τη μειοψηφία και όχι την πλειοψηφία των γυναικών.
Τα πρότυπα αλλάζουν, γι’ αυτό και η καθεμιά χρειάζεται να αγαπήσει το σώμα της και να κάνει το καλύτερο για τον εαυτό της και όχι για να είναι αρεστή, ακολουθώντας πιστά την τάση της εποχής.

Διαβάστε επίσης: All Woman Project: η καμπάνια που αποδέχεται τη γυναίκα όπως είναι, καταρρίπτοντας τα πρότυπα ομορφιάς