Η ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής. Πώς να το πετύχετε με απλούς τρόπους

486
Οι ρυθμοί της καθημερινότητας είναι γρήγοροι. 

Ένας σημαντικός προβληματισμός των εργαζομένων, είναι να καταφέρουν να ισορροπήσουν την επαγγελματική με την προσωπική ζωή, ειδικά όταν ο ελεύθερος χρόνος είναι περιορισμένος.

Σύμφωνα με μελέτες, οι εργαζόμενοι δεν είναι ευτυχισμένοι με την καθημερινότητα. Ψάχνουν τρόπους για να απομακρυνθούν έστω και λίγες ώρες από την εργασία τους και οτιδήποτε  έχει σχέση με αυτή.

Πώς γίνεται αυτό; Οι ειδικοί προτείνουν.

Πρέπει να λέτε όχι σε ορισμένες περιπτώσεις
Δεν ακούγεται εύκολο, ούτε είναι. Υπάρχει η κατηγορία ατόμων που δυσκολεύονται να πουν όχι στο αφεντικό ή τους συνεργάτες τους, όταν ζητούν παραπάνω πράγματα.
Όταν κάποιος σας ζητάει επιπλέον δουλειά ή σας αναθέτει μία νέα αρμοδιότητα, δεν είναι απαραίτητο να απαντάτε εκείνη τη στιγμή. Δώστε χρόνο στον εαυτό σας για να διαπιστώσετε αν όντως μπορείτε να το κάνετε. Σε περίπτωση που δεν έχετε ελεύθερο χρόνο, αρνηθείτε.

Είναι καλύτερο να κάνετε λιγότερα πράγματα, αλλά αποτελεσματικά, παρά να προσπαθείτε να τα «βολέψετε» όλα για να είναι όλοι ευχαριστημένοι εκτός από εσάς.

Αφήστε τη δουλειά στο γραφείο
Η εξέλιξη της τεχνολογίας και τα smartphones έχουν μπει για τα καλά στην καθημερινότητα.
Ειδικοί σε θέματα ψυχικής υγείας συνιστούν να μην διαβάζουμε τα εισερχόμενα e-mail της δουλειάς, μετά τις 11 το βράδυ. Προσπαθήστε να διώξετε τα άγχη και τις υποχρεώσεις της εργασίας. Απασχολείστε τον εαυτό σας με δημιουργικές δραστηριότητες.

Μάθετε να εργάζεστε «έξυπνα».
Μάθετε να μην αφήνετε συσσωρευμένη δουλειά για το τέλος της ημέρας.

Αν θέλετε να είστε παραγωγικοί και αποδοτικοί, το «μοίρασμα» των αρμοδιοτήτων είναι ο καλύτερος τρόπος για να το πετύχετε. Σε αυτή την περίπτωση έρχεται ξανά η ικανότητα να λέτε όχι. Βρείτε το θάρρος να πείτε όχι σε συναντήσεις που δεν είναι απαραίτητη η παρουσία σας.
Καταγράψτε τις υποχρεώσεις σας σε ένα ημερολόγιο και ακολουθείστε πιστά το πλάνο που φτιάξατε.

Σχεδιάστε την εργασία και τον προσωπικό χρόνο
Τα αποτελέσματα πρόσφατης μελέτης έδειξαν ότι ο ποιοτικός χρόνος μπορεί να βελτιώσει την αποδοτικότητα και την ποιότητα της ζωής των υπαλλήλων.

Προσπαθήστε να καταγράψετε το χρόνο για τον εαυτό σας, αλλά μην το παραλείψετε. Δώστε στον εαυτό σας την ίδια σημασία που δίνετε και στη δουλειά.
Σημαντικό είναι να διαχωρίσετε την επαγγελματική και την προσωπική ζωή, για να μην εισβάλει η μία στην άλλη.

Να «ακούτε» το μυαλό και το σώμα 
Οι υπερβολικές ώρες εργασίας έχουν αντίκτυπο στην υγεία.
Η άσκηση είναι πολύ σημαντική για χαλάρωση και εκτόνωση, χάρη στις ενδορφίνες που εκκρίνονται.

Προσπαθήστε να γυμνάζεστε έστω και για μισή ώρα καθημερινά, όχι απαραίτητα εντατικά ακόμη και το περπάτημα είναι αρκετό. Μπορεί να μειώσει το άγχος και να διατηρείτε την υγεία του σώματος.

Οι πνευματικές δραστηριότητες είναι εξίσου σημαντικές και αποτελεσματικές. Μπορείτε να κάνετε διαλογισμό, να διαβάζετε, να παρακολουθήσετε μια ταινία ή να κάνετε γιόγκα. Θα απομακρύνετε τις αρνητικές σκέψεις που προκαλούν άγχος.

Διαβάστε επίσης: Η εργασία από το σπίτι μπορεί να επηρεάσει πολύ αρνητικά την ψυχική υγεία. Ποια λάθη κάνουν όσοι εργάζονται «κατ΄ οίκον»

 

Διαβάστε επίσης: Burnout. Το σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης που πλήττει τα περισσότερα επαγγέλματα. Πως αντιμετωπίζεται