Συμβουλές για τρέξιμο τους χειμερινούς μήνες. Κάνει καλό στον οργανισμό αλλά κρύβει πολλές παγίδες

1861
Τον χειμώνα, όπου οι θερμοκρασίες είναι αρκετά χαμηλές, όσοι επιλέγουν το τρέξιμο σε εξωτερικούς χώρους, γίνονται πιο διστακτικοί. Όταν έξω επικρατούν σχεδόν πολικές θερμοκρασίες, οι περισσότεροι δεν μπορούν να αποχωριστούν τη ζεστασιά του σπιτιού τους.

Κι όμως, όσο δύσκολο κι αν είναι μέχρι το σώμα να συνηθίσει στο κρύο, το τρέξιμο σε χαμηλές θερμοκρασίες είναι ωφέλιμο για την υγεία. Όμως, πρέπει να γίνεται συγκεκριμένη προετοιμασία.

Το βασικότερο βήμα είναι η προθέρμανση, ανεξάρτητα από τη θερμοκρασία. Κατά τους χειμερινούς μήνες όμως, είναι ακόμη πιο σημαντική, επειδή οι μύες κινδυνεύουν να σφίξουν στις χαμηλές θερμοκρασίες και να τραυματιστούν. Οι γυμναστές προτείνουν ορισμένα βήματα.

Προθέρμανση
Η προθέρμανση πριν από την άσκηση είναι πάντα σημαντική. Βοηθά στην αύξηση της θερμοκρασίας του σώματος και της ροής του αίματος στους μύες. Οι χαμηλές θερμοκρασίες μπορούν να σφίξουν τους μύες και η προθέρμανση προετοιμάζει το σώμα κατάλληλα.
Μεταφέρει επίσης περισσότερο οξυγόνο στους μύες, γεγονός που θα τους επιτρέψει να «δουλεύουν» όσο πιο σκληρά γίνεται κατά τη διάρκεια της άσκησης.

Κατάλληλη ενδυμασία
Κατά τη διάρκεια του χειμώνα, όταν ετοιμάζεστε για τρέξιμο, πρέπει να έχετε ένα αδιάβροχο μπουφάν. Πέρα από την προστασία που παρέχει στη βροχή, παρέχει και μόνωση σε όλες τις καιρικές συνθήκες.
Τα ισοθερμικά ρούχα είναι επίσης απαραίτητα για να διατηρείται η θερμοκρασία του σώματος σε επαρκές επίπεδο κατά τη διάρκεια των διαδρομών.

Πρόγνωση του καιρού
Πριν ξεκινήσετε την πορεία σας, ελέγξτε την πρόγνωση του καιρού για να δείτε εάν τυχόν θα βρέξει ή θα έχει δυνατούς ανέμους. Σε περίπτωση που οι άνεμοι είναι δυνατοί, ελέγξτε την πορεία τους και προσαρμόστε τη διαδρομή σας ώστε να μην τρέχετε κόντρα στον άνεμο.

Συνεργασία
Το να πιέσετε τον εαυτό σας να ασκηθεί κατά τη διάρκεια του χειμώνα, μπορεί να είναι δύσκολο. Όταν ασκείστε με παρέα, ίσως είναι λίγο πιο εύκολο.
Η διαδρομή και η διαδικασία θα γίνει πιο ευχάριστη, καθώς ο ένας θα ενθαρρύνει τον άλλον.

Αναπνοή
Το κρύο ορισμένες φορές δυσκολεύει την αναπνοή. Υπάρχουν απλές τακτικές που μπορείτε να δοκιμάσετε για να ρυθμίσετε την αναπνοή σας.
Για να βοηθήσετε στον έλεγχο της αναπνοής ξεκινήστε με ρυθμό αναπνοής τριών και τριών. Δηλαδή να αναπνέετε κάθε τρία βήματα, πριν εκπνεύσετε για άλλα τρία βήματα. Η μέθοδος αυτή μπορεί να βοηθήσει και το ρυθμό με τον οποίο τρέχετε.

Ενυδάτωση
Όταν κάνετε οποιαδήποτε άσκηση, είτε σε εσωτερικούς, είτε σε εξωτερικούς χώρους, η ενυδάτωση είναι υψίστης σημασίας. Ακόμη και τους κρύους μήνες, ιδρώνετε και χάνετε υγρά και ενέργεια. Πίνετε αρκετό νερό κατά τη διάρκεια και μετά το τρέξιμο.

Ασφάλεια
Εάν επιλέξετε να πάτε για τρέξιμο νωρίς το πρωί ή το βράδυ κατά τη διάρκεια του χειμώνα, πιθανότατα δεν υπάρχει αρκετό φως από τον ήλιο. Βεβαιωθείτε ότι είστε ασφαλής, φορώντας ειδικές ενδυμασίες που διακρίνονται ακόμη και στο σκοτάδι.
Αν επιλέγετε διαδρομές που είναι ανώμαλες και οι δρόμοι έχουν λακκούβες, μπορείτε να αγοράσετε ένα κράνος με εντοιχισμένο φακό, όπως αυτά που χρησιμοποιούν στα ορυχεία.
Θα σας φωτίσουν τη διαδρομή και θα γίνεστε αντιληπτοί από οδηγούς που μπορεί να μην σας έβλεπαν στο δρόμο.

Διαβάστε επίσης: Δέκα «μυστικά» για το σωστό τρέξιμο. Απλές οδηγίες που θα βελτιώσουν την απόδοσή σας

 

Διαβάστε επίσης: Κάντε διάδρομο, κάνει καλό στην υγεία με πολλούς τρόπους. Τι πρέπει, όμως να προσέξετε για να μην τραυματιστείτε