Ποια άσκηση βοηθά ασθενείς με σκλήρυνση κατά πλάκας; Περιορίζει τους πόνους και επιβραδύνει την εξέλιξη της νόσου

3205
Αν και επικρατούσε για χρόνια η άποψη, ότι όσοι πάσχουν από σκλήρυνση κατά πλάκας πρέπει να αποφύγουν τη σωματική κόπωση άρα και την άσκηση,  επιστημονική μελέτη που έγινε στη Δανία, υποστηρίζει πως συγκεκριμένα είδη εκγύμνασης δρουν αποτελεσματικά και βοηθητικά ενάντια στη νόσο.

Όπως δείχνει η μελέτη, οι ασκήσεις αντίστασης όχι μόνο δεν επιδεινώνουν τα επίπονα συμπτώματα της αυτοάνοσης ασθένειας, αλλά περιορίζουν τον πόνο και βελτιώνουν τη συνολική κατάσταση της υγείας.
Οι ασκήσεις αντίστασης βοηθούν τη λειτουργία του νευρικού συστήματος και έχουν ως αποτέλεσμα την καλύτερη κίνηση των ασθενών.
Δεδομένου ότι η σκλήρυνση κατά πλάκας προκαλεί αναπηρία άνω του 30%, η άσκηση αποδεδειγμένα μπορεί να καθυστερήσει την εξέλιξη της νόσου και να διατηρήσει την κινητική και ψυχική κατάσταση κείνων που πάσχουν.

Ασκήσεις αντίστασης, χαρακτηρίζονται όλες οι κινήσεις που προκαλούν σύσπαση των μυών ως αποτέλεσμα σε μια δύναμη που τους ασκείται. Ασκήσεις αντίστασης είναι όσες χρειάζονται βαράκια ή λάστιχα και προκαλούν δράση-αντίδραση.

Ασκήσεις αντίστασης
Ασκήσεις αντίστασης, χαρακτηρίζονται όλες οι κινήσεις που προκαλούν σύσπαση των μυών ως αποτέλεσμα σε μια δύναμη που τους ασκείται. Πρόκειται δηλαδή για δράση – αντίδραση.
Μπορεί να είναι είτε συνδυαστικές ασκήσεις είτε μεμονωμένες κινήσεις που όμως κινητοποιούν την κίνηση των  μυών.
Για παράδειγμα, ασκήσεις αντίστασης είναι όσες χρειάζονται βαράκια ή λάστιχα.
Ως μορφή εκγύμνασης μπορεί να σημειωθεί και όποια κίνηση χρησιμοποιεί το βάρος του σώματος ή για παράδειγμα η ανύψωση ενός μπουκαλιού με νερό.
Το αποτέλεσμα παραμένει ίδιο. Ενισχύεται η μυική δύναμη και η αντοχή.

Η έρευνα
Παρόλο που παλιότερες έρευνες δείχνουν, επιδείνωση των συμπτωμάτων όταν οι ασθενείς έκαναν αερόβια γυμναστική, οι ασκήσεις με αντιστάσεις ωφελούν την εγκεφαλική λειτουργία. Οι Δανοί επιστήμονες, επί 6 μήνες παρακολουθούσαν την εξέλιξη της υγείας των ασθενών με σκλήρυνση κατά πλάκας σε διαφορετικά στάδια.
Οι μισοί από τους ασθενείς συνέχισαν τις καθημερινές τους ασχολίες, ενώ οι υπόλοιποι ασκούνταν 2 φορές την εβδομάδα. Τα αποτελέσματα σε εκείνους που αθλούνταν, ήταν εντυπωσιακά. Ο ρυθμός συρρίκνωσης του εγκεφάλου τους καθυστερούσε, ενώ άρχισαν να αναπτύσσονται άλλα μέρη του εγκεφάλου.
Οι επιστήμονες είναι αισιόδοξοι και ψάχνουν τον μηχανισμό που διατηρεί την καλύτερη λειτουργία του εγκεφάλου, ως αποτέλεσμα της άσκησης με αντιστάσεις.

Διαβάστε επίσης: Το «Σύνδρομο Ανήσυχων Ποδιών» από το οποίο πάσχουν 850.000 Έλληνες και παγκοσμίως το 10% του πληθυσμού. Συμπτώματα και αίτια