Η νέα τάση στη γιόγκα που αψηφά τη βαρύτητα. Σε ποιους απευθύνεται και τι προσφέρει στο σώμα

1931

Της Ιωάννας Κολιακουδάκη
Yoga Instructor

Η νέα τάση που κερδίζει συνεχώς οπαδούς λέγεται aerial Yoga (εναέρια γιόγκα).

Στην aerial yoga καλείται κανείς να εκτελέσει τις κλασικές στάσεις της γιόγκα, χωρίς βέβαια να ξεχνάει και τις απαραίτητες αναπνοές, ενώ παράλληλα πραγματοποιεί ακροβατικές κινήσεις με τη βοήθεια μιας αιώρας. Πρόκειται ουσιαστικά για ειδικά μεταξωτά πανιά που κρέμονται από το ταβάνι, εξαιρετικά ανθεκτικά, καθώς αντέχουν πολύ μεγάλο βάρος. Έχουν μήκος 6 μέτρων και πλάτος 2 μέτρων.
Το ύψος του πανιού καθορίζει το επίπεδο του μαθήματος.
Πανιά που έχουν μικρή απόσταση από το έδαφος, προορίζονται για μάθημα αποκατάστασης ή θεραπευτικό, πανιά που έχουν μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος βοηθάνε περισσότερο σε ακροβατικές κινήσεις, τεντώματα και ανεστραμμένες θέσεις.
Πολλές θέσεις επηρεασμένες από την
Yoga μπορούν να γίνουν με τη βοήθεια του πανιού. Το πανί προσφέρει την αίσθηση ελευθερίας χαρίζοντας δυνατό κορμί. Από την άλλη, υπάρχουν πιο δυναμικά προγράμματα, όπου το πανί χρησιμοποιείται για έλξεις και πιέσεις με τα πόδια δεμένα σε αυτό.
Θέσεις οι οποίες στο πάτωμα είναι πιο απαιτητικές, όπως για παράδειγμα το κατακόρυφο ή στηρίξεις με τα χέρια, με το πανί είναι πιο προσιτές. Αντίθετα, θέσεις που γίνονται πιο εύκολα στο έδαφος όπως οι θέσεις ισορροπίας, με το πανί δυσκολεύουν.

Τα πλεονεκτήματα της εναέριας γιόγκα

Η εναέρια γιόγκα προσφέρει μυϊκή ενδυνάμωση, γυμνάζοντας όλους τους μύες του σώματος, ενώ συμβάλλει στη σωστή στάση του σώματος μέσω της βαρύτητας.
Παράλληλα, πραγματοποιείται βαθιά διάταση των μυών και απελευθέρωσή τους.
Οι ανάποδες στάσεις, που χρησιμοποιούνται πολύ στην aerial yoga, αποσυμπιέζουν τους σπονδύλους, οξυγονώνουν τον εγκέφαλο και ανανεώνουν τα κύτταρα καθώς προωθούν τη σωστή λειτουργία των λεμφαδένων και τον καθαρισμό του αίματος.

Πέρα από τα σωματικά οφέλη, η εναέρια γιόγκα συμβάλλει στην χαλάρωση και τη βελτίωση της διάθεσης, καθώς δημιουργεί αίσθηση παιχνιδιού και παιδικότητας.
Επίσης η αιώρηση από το έδαφος βοηθά το άτομο να αποκτήσει αυτοπεποίθηση και να ξεπεράσει τους φόβους του.

Το συγκεκριμένο είδος άσκησης απευθύνεται σε όλους, ανεξαρτήτως ηλικίας.
Πλέον μπορεί κάποιος να βρει τέτοια προγράμματα σε αρκετούς χώρους εκγύμνασης, κέντρα
Yoga, Pilates και γυμναστήρια.
Το μόνο που πρέπει να προσέξει είναι ο δάσκαλος: να είναι έμπειρος και πιστοποιημένος.
Εσείς, θα μείνετε στο πάτωμα;

Διαβάστε επίσης: Τα “μονοπάτια” της γιόγκα. Από τους ηθικούς κανόνες μέχρι την ολοκλήρωση