Πόσο πιο «υγιεινό» είναι το χοιρινό καλαμάκι από το γύρο. Τι να επιλέξετε στο σουβλάκι για να μειωθούν οι θερμίδες σημαντικά

16657
Το σουβλάκι αποτελεί το εθνικό fast food και είναι διαχρονικά από τις αγαπημένες τροφές όλων των ηλικιών. Στη συνηθέστερη μορφή του περιέχει κρέας από χοιρινό ή κοτόπουλο, σε γύρο ή καλαμάκι. 

Στην ερώτηση, αν το καλαμάκι έχει σημαντικά λιγότερες θερμίδες από τον γύρο, η απάντηση είναι όχι.
Ένα τυλιχτό με γύρο χοιρινό έχει κατά μέσο όρο 870 θερμίδες. Αντίστοιχα, το τυλιχτό με χοιρινό καλαμάκι έχει 820 θερμίδες.
Οι θερμίδες είναι τόσο κοντά μεταξύ τους, γιατί στα τυλιχτά με καλαμάκι, ο σουβλατζής βάζει σχεδόν διπλάσια ποσότητα από πατάτες, για να το «γεμίσει» και να μην φαίνεται λίγο και φτωχό. Άρα οι πατάτες κάνουν μεγάλη ζημιά!

Το καλαμάκι είναι πιο υγιεινή επιλογή από τον γύρο, καθώς περιέχει λιγότερα κορεσμένα λιπαρά, συγκεκριμένα 12 γραμμάρια έναντι 19.
Όμως, για κάποιον που θέλει να χάσει βάρος, δεν έχει τόσο σημασία τι σουβλάκι θα επιλέξει, επειδή η διαφορά στις θερμίδες δεν είναι μεγάλη.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι πολλά σουβλατζίδικα χρησιμοποιούν το ίδιο κρέας στον γύρο και στα καλαμάκια. Συνήθως, το κρέας αποτελείται κατά 50 ως 80% από πανσέτα. Για αυτό αρκετές φορές βρίσκονται ολόκληρα κομμάτια λίπους στα καλαμάκια.
Μια μερίδα από καλαμάκια, μπορεί να φθάσει  μέχρι και 1.800 θερμίδες και 26 γραμμάρια κορεσμένων λιπαρών,επειδή συνοδεύεται από πατάτες, πίτες κλπ.

Αν κάνετε διατροφή και θέλετε να χάσετε κιλά, καλό είναι να γνωρίζετε από τι κρέας παρασκευάζονται τα καλαμάκια.

Μια μερίδα καλαμάκια κοτόπουλο, χωρίς πατάτες, περιέχει περίπου 850 θερμίδες.

Αποφύγετε τις τηγανητές πατάτες
Μια μέση μερίδα από τηγανητές πατάτες, που έχει μεγαλώσει αρκετά τα τελευταία χρόνια, περιέχει περίπου 750 θερμίδες. Δηλαδή, σχεδόν όσες  ένα τυλιχτό σουβλάκι.
Αν επιλέξετε με επιπλέον υλικά, όπως με τυρί ή κάποια σως, οι θερμίδες «εκτοξεύονται» στις 900 και ξεπερνούν ακόμη και το σουβλάκι.
Ανεξάρτητα από τις πολλές θερμίδες, οι τηγανητές πατάτες περιέχουν αρκετά κορεσμένα και trans λιπαρά οξέα. Μια μερίδα τηγανητές πατάτες περιέχει 23 γραμμάρια κορεσμένων λιπαρών και 11 γραμμάρια trans λιπαρών, ποσότητες που είναι επικίνδυνες για την υγεία της καρδιάς.

Αν θέλετε να χάσετε βάρος, μπορείτε να φάτε σουβλάκι, όμως χωρίς να επιλέξετε κάποιο από τα παραπάνω υλικά.
Το σουβλάκι είναι χορταστικό, γευστικό και μπορεί να αποτελέσει μια καλή επιλογή.

Επιλέξτε αλάδωτη πίτα, τζατζίκι ή μουστάρδα αντί για σως, λαχανικά και κοτόπουλο ή χοιρινό κρέας.
Αποφύγετε να βάλετε και πατάτες στο σουβλάκι και το γεύμα θα περιέχει περίπου 500 θερμίδες, ενώ με κοτόπουλο 460.

Τα παραπάνω αποτελέσματα προέκυψαν από την ανάλυση προϊόντων Αθηναϊκών ψητοπωλείων. Δεν μπορούν να συγκριθούν με τα αντίστοιχα προϊόντα σε άλλες πόλεις, που ενδεχομένως έχουν μεγαλύτερο μέγεθος
Τα δεδομένα αναλύθηκαν με βάση τους πίνακες τροφίμων στο https://nutritiondata.self.com.

Διαβάστε επίσης: Τέλος στις θερμιδικές τύψεις όταν τρώμε σουβλάκι. Τι πρέπει να καταναλώσουμε μετά από ένα λιπαρό φαγητό για να μην παχύνουμε, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστήμιου Μπέρκλεϊ

Διαβάστε επίσης: Οι διαφορές μεταξύ πείνας και λιγούρας. Πώς θα τις ξεχωρίσουμε. Τα προβλήματα που μας οδηγούν στο ψυγείο