Πως επηρεάζει το πρωινό στην καύση του λίπους από τη γυμναστική. Ποια ώρα είναι προτιμότερο να καταναλώνεται; Πριν ή μετά την άσκηση;

1415
Νέα έρευνα υποστηρίζει ότι αλλάζοντας τον χρόνο του χρόνου που τρώτε σε σχέση με το πότε γυμνάζεστε μπορεί να συμβάλλει στη γρηγορότερη καύση του λίπους.

Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε από τα Πανεπιστήμια των Bath και Birmingham και δημοσιεύθηκε στο Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η αλλαγή στον χρόνο που επιλέγετε να φάτε και να γυμναστείτε μπορεί να προκαλέσει καλύτερο έλεγχο των επιπέδων σακχάρου του αίματος.

Η μελέτη διήρκεσε έξι εβδομάδες. Σε αυτή συμμετείχαν τριάντα άνδρες που χωρίστηκαν σε παχύσαρκους και υπέρβαρους. Οι ερευνητές συνέκριναν τα αποτελέσματα δύο ομάδων, οι οποίες χωρίστηκαν ανάλογα με το αν έτρωγαν πρωινό πριν ή μετά την άσκηση και μία ομάδα ελέγχου τα μέλη της οποίας δεν άλλαξαν τίποτα στην καθημερινότητά τους. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, όσοι γυμνάζονταν πριν το πρωινό έκαιγαν διπλάσια ποσότητα λίπους συγκριτικά με την ομάδα των ανθρώπων που γυμναζόταν μετά το πρωινό.

Παρότι στα αποτελέσματα της έρευνας δεν φάνηκαν αλλαγές στο βάρος των συμμετεχόντων, όταν πέρασαν έξι εβδομάδες παρουσιάστηκε βελτίωση στην υγεία όσων γυμνάζονταν πριν το πρωινό. Συγκεκριμένα ο οργανισμός τους είχε καλύτερη ανταπόκριση στην ινσουλίνη και  το σάκχαρο του αίματος δεν σημείωνε απότομες αυξομειώσεις, δύο παράγοντες που συσχετίζονται με τον μειωμένο κίνδυνο σακχαρώδους διαβήτη και καρδιαγγειακής νόσου.

«Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η αλλαγή του χρόνου που τρώτε σε σχέση με το πότε γυμνάζεστε μπορεί να φέρει σημαντικές αλλαγές στην υγεία σας. Παρατηρήσαμε πως οι άνδρες που συμμετείχαν στη μελέτη και ασκούνταν πριν το πρόγευμα, έκαιγαν διπλάσια ποσότητα λίπους συγκριτικά με την ομάδα ανθρώπων που ασκούνταν μετά το πρωινό. Σημαντικό επίσης είναι πως παρότι δεν είχαν καμία επίδραση ως προς απώλεια βάρους τα αποτελέσματα βελτίωναν δραματικά την υγεία των συμμετεχόντων», εξήγησε ο Δρ. Javier Gonzalez.

Όταν πέρασαν έξι εβδομάδες οι ερευνητές συμπέραναν ότι  οι μύες των ανθρώπων που γυμνάζονταν πριν από το πρωινό είχαν καλύτερη απόκριση στην ινσουλίνη συγκριτικά με αυτούς που γυμνάζονταν μετά το πρωινό παρότι η ποσότητα του φαγητού και τα προγράμματα άσκησης ήταν ίδια. Ένα ακόμη συμπέρασμα στο οποίο κατέληξαν ήταν ότι  οι μύες όσων ασκούνταν πριν το πρωινό έδειξαν μεγαλύτερες αυξήσεις στις σημαντικές πρωτεΐνες, ειδικά εκείνες που σχετίζονταν με τη μεταφορά γλυκόζης από το κυκλοφορικό σύστημα στους μύες.

Ο Δρ. Gareth Wallis, εκ των συγγραφέων της μελέτης από το Πανεπιστήμιο του Birmingham πρόσθεσε: «Αυτή η μελέτη δείχνει πως η άσκηση μετά από ολονύχτια νηστεία ενδέχεται να αυξήσει τα οφέλη που προσφέρει στον οργανισμό χωρίς μάλιστα να γίνει αλλαγή ούτε στην ένταση, ούτε στη διάρκεια της προσπάθειάς τους. Τώρα πρέπει να εξετάσουμε τις μακροχρόνιες επιδράσεις αυτού του τύπου άσκησης και αν οι γυναίκες ωφελούνται με τον ίδιο τρόπο, όπως οι άνδρες»