Τα χειμερινά φρούτα με λίγες θερμίδες και πολλά οφέλη. Έχουν αγχολυτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες

3686

Για μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή, ημερησίως πρέπει να καταναλώνονται περίπου 5 μικρομερίδες φρούτων.
Στην Ελλάδα η παραγωγή χειμερινών φρούτων είναι αυξημένη και έτσι η ανεύρεση των θρεπτικών τροφών είναι εύκολη.
Τα πιο διαδεδομένα φρούτα του χειμώνα είναι τα εσπεριδοειδή, όπως μανταρίνια και πορτοκάλια, τα ρόδια, τα μήλα, τα ακτινίδια και πολλά ακόμη που συναντώνται και άλλες εποχές του χρόνου.
Είναι νόστιμα, ωφελούν τον οργανισμό και δεν παχαίνουν (οι θερμίδες τους είναι λίγες και τροφοδοτούν τον οργανισμό με ενέργεια αλλά όχι με λίπος).
Συμβάλλουν στην οχύρωση του ανοσοποιητικού συστήματος και λόγω των φυτικών ινών που περιέχουν, φροντίζουν για την καλή λειτουργία του εντέρου.

Ρόδι: Το ρόδι είναι πηγή θρεπτικών συστατικών και βιταμινών, καθώς περιέχει βιταμίνη A, C, E.
Οι φυτικές του ίνες, το κάλιο και οι υδατάνθρακες, ισχυροποιούν τον οργανισμό και διατηρούν σταθερό το βάρος.
Επίσης, περιέχει σίδηρο και αντιοξειδωτικά, όπως ανθοκυανίνες και ελλαγικό οξύ , που απομακρύνουν τις τοξίνες, λειτουργούν ως αντιφλεγμονώδη και βοηθούν στην κυκλοφορία του αίματος.
Έρευνες δείχνουν ότι προστατεύει από κάποιες μορφές καρκίνου.
Το μισό φλιτζάνι με σπόρους ροδιού, ή σε μορφή χυμού, έχει 73 θερμίδες.

Ακτινίδιο: Το ακτινίδιο είναι πλουσιότερο από οποιοδήποτε άλλο φρούτο, σε βιταμίνη C.
Η κατανάλωσή του συνδέεται με την καλή πεπτική λειτουργία, καθώς βοηθάει και στις εντερικές διαταραχές.
Προστατεύει από την κατακράτηση υγρών και το φούσκωμα, καθώς διατηρεί την ισορροπία των ηλεκτρολυτών στο σώμα.
Θεωρείται ελιξίριο υπέρ της νεότητας, γιατί καταπολεμά τα σημάδια του χρόνου και κινητοποιεί το μεταβολισμό.
Ένα ακτινίδιο μικρού μεγέθους, περιέχει περίπου 40 θερμίδες.

Μήλο: Φρούτο γνωστό για τις αντιοξειδωτικές και αντικαρκινικές του ιδιότητες, το μήλο περιλαμβάνει πολλά ακόμη θρεπτικά συστατικά.
Έχει φυτικές ίνες, βιταμίνη C, βιταμίνη Α, φυλλικό οξύ, φώσφορο, ασβέστιο, κάλιο, μηλικό οξύ και φλαβονοειδή, που το κάνουν ιδανική τροφή για την αποφυγή του άγχους και την αντιγήρανση.
Έρευνες έδειξαν ότι έχει αντιπυρετική δράση, ενώ ένα κανονικού μεγέθους μήλο έχει 65 θερμίδες.

Εσπεριδοειδή: Τα πορτοκάλια και τα μανταρίνια είναι κατεξοχήν χειμερινά φρούτα και κατάλληλα για όσους ακολουθούν δίαιτα ή προσέχουν τη διατροφή τους.
Έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες, βιταμίνη C που προστατεύει από το κρύωμα και τροφοδοτεί με ενέργεια.
Τα μανταρίνια έχουν αγχολυτικές ιδιότητες, ευχάριστη γεύση και 2 κανονικού μεγέθους μανταρίνια, έχουν 53 θερμίδες.
Ένα κανονικού μεγέθους πορτοκάλι έχει περίπου 85 θερμίδες, ενώ έχει ισχυρή αντιβακτηριδιακή και αντιγριπική δράση.

Διαβάστε επίσης: Buffaloberry ή «μούρο του βουβαλιού». Η αγαπημένη τροφή της αρκούδας που προστατεύει τον άνθρωπο από τον καρκίνο