Φαγητό πριν το κολύμπι στη θάλασσα. Τι ισχύει για τη χώνεψη, το ποτό και το άδειο στομάχι

1740
Η πεποίθηση ότι δεν πρέπει να μπαίνουμε στη θάλασσα μέχρι να χωνέψουμε το φαγητό μας έχει ριζώσει βαθιά μέσα μας πολλές γενιές τώρα. Τελικά όμως τι ισχύει για το κολύμπι μετά το φαγητό;

Η αλήθεια είναι ότι ο απαράβατος αυτός κανόνας που περνά από γενιά σε γενιά έχει βάση.
Δεν ενδείκνυται να μπαίνετε στη θάλασσα αν δεν έχουν περάσει δυόμισι με τρεις ώρες από το τελευταίο γεύμα, αφού το γεμάτο στομάχι καθιστά το κολύμπι προβληματικό και επικίνδυνο.

Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι επειδή η καρδιά θα αναγκαστεί να δουλέψει εντατικά προκειμένου να συνεχίσει τη διαδικασία της πέψης και παράλληλα να αντεπεξέλθει στους ρυθμούς της κολύμβησης, κάτι το οποίο μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την επιβάρυνση του οργανισμού και ενέχει τον κίνδυνο της λιποθυμίας. Φυσικά, η λιποθυμία στη θάλασσα εκτοξεύει τις πιθανότητες πνιγμού.

Ωστόσο, ούτε το κολύμπι με εντελώς άδειο στομάχι θεωρείται ιδανικό, μιας και μπορεί να εξαντληθείτε. Το προτιμότερο είναι να έχετε φάει κάτι πολύ ελαφρύ (π.χ. μια φρυγανιά ή ένα μικρό φρούτο), ώστε να έχετε την απαιτούμενη ενέργεια. Και πάλι όμως φροντίστε να περιμένετε να χωνέψετε προτού μπείτε στη θάλασσα.

Επίσης, πρέπει να αποφεύγετε την κατανάλωση αλκοόλ προτού κολυμπήσετε, αφού τα οινοπνευματώδη ποτά μειώνουν σημαντικά τα αντανακλαστικά και καθιστούν επικίνδυνο το κολύμπι.

αρχική εικόνα: pixabay