Έως 20% αυξάνεται η χοληστερίνη μετά τις γιορτές. Τι δείχνει νέα έρευνα του Πανεπιστημίου της Κοπεγχάγης. Πώς να την μειώσετε

864
Νέα δανική επιστημονική έρευνα δείχνει ότι τα επίπεδα χοληστερίνης είναι κατά 15% με 20% αυξημένα μετά τις γιορτές, σε σχέση με το καλοκαίρι.

Οι ερευνητές του Τμήματος Κλινικής Ιατρικής του Πανεπιστημίου της Κοπεγχάγης και του Τμήματος Κλινικής Βιοχημείας του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου, με επικεφαλής τη δρα Αν Λάνγκστεντ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό για θέματα αθηροσκλήρωσης «Atherosclerosis», ανέλυσαν στοιχεία για περίπου 25.800 άτομα ηλικίας 20 έως 100 ετών.

Διαπίστωσαν ότι, στις εξετάσεις αίματος μετά τις γιορτές, υπάρχει εξαπλάσιος κίνδυνος να φανεί αυξημένη η χοληστερίνη, τόσο η ολική, όσο και η «κακή». Όπως ανέφερε η επικεφαλής της έρευνας, αυτό οφείλεται κυρίως σε στην υψηλή περιεκτικότητα σε λίπη που έχουν τα φαγητά στις γιορτές.

Από όσους συμμετείχαν στη μελέτη, εννέα στους δέκα είχαν ανεβασμένα επίπεδα χοληστερίνης μετά τα Χριστούγεννα. Οι επιστήμονες δεν συνιστούν σε κανέναν να κάνει εξετάσεις αίματος μέσα ή μετά τις γιορτές, καθώς τα αποτελέσματα δεν είναι αντιπροσωπευτικά.

Οι ερευνητές τόνισαν για όσους έχουν υψηλά επίπεδα χοληστερίνης, να προσέχουν περισσότερο και να μην είναι επιρρεπείς στις λιχουδιές των γιορτών. Τα υψηλά επίπεδα χοληστερίνης αυξάνουν τον κίνδυνο για εγκεφαλικό και έμφραγμα.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ συνιστούν τέσσερις απλούς τρόπους για να μειώσετε τη χοληστερίνη μετά τις γιορτινές ατασθαλίες.

Περιορίστε τα κορεσμένα και τρανς λιπαρά
Τα περισσότερα φυτικά έλαια, όπως το ελαιόλαδο, είναι πλούσια σε ακόρεστα λιπαρά και είναι ωφέλιμα για την υγεία της καρδιάς. Φάτε ψάρια, ξηρούς καρπούς, σπόρους και συγκεκριμένα λαχανικά.
Διαλυτές ίνες
Οι διαλυτές ίνες βρίσκονται σε αρκετές τροφές, όπως στα φρούτα και στη βρώμη. Βοηθούν στον έλεγχο της χοληστερίνης, όταν καταναλώνονται στο πλαίσιο μιας σωστής και ισορροπημένης διατροφής.

Φυτικές στερόλες και στανόλες
Οι στανόλες και οι στερόλες είναι σύνθετες ουσίες, φυτικής προέλευσης. Δομικά μοιάζουν με τη χοληστερίνη. Όταν εισέρχονται στον οργανισμό, βοηθούν στην απορρόφηση μικρότερης ποσότητας χοληστερίνης.
Βρίσκονται στους χυμούς, στα γιαούρτια, σε προϊόντα επάλειψης και άλλα.

Δίαιτα ιδανική για τον οργανισμό
Όπως και για την απώλεια βάρους, έτσι και για τη μείωση της χοληστερίνης, μεταφέρονται από στόμα σε στόμα διάφορες δίαιτες, που υπόσχονται άμεσα αποτελέσματα. Όμως, κάθε οργανισμός ανταποκρίνεται διαφορετικά στις δίαιτες, είτε λόγω βιολογικών διαφορών, είτε λόγω γενετικού υποβάθρου.
Μπορείτε να κάνετε μερικές δοκιμές μέχρι να βρείτε αυτή που σας ταιριάζει ή να απευθυνθείτε απευθείας σε έναν ειδικό, για να σας δώσει την κατάλληλη δίαιτα.

Αν η διατροφή από μόνη της δεν αρκεί για να επαναφέρει τα επίπεδα της χοληστερίνης στα φυσιολογικά όρια, πιθανότατα χρειάζεται να πάρετε και φαρμακευτική αγωγή.

Διαβάστε επίσης: Ποιο είναι το μπαχαρικό που βοηθάει στην απώλεια τρεις φορές περισσότερου λίπους και μειώνει τη χοληστερίνη

 

Διαβάστε επίσης: Δίαιτα DASH. Η πιο δημοφιλής δίαιτα στις ΗΠΑ που υπόσχεται γρήγορη απώλεια βάρους και μειώνει τη χοληστερίνη