Διατροφική ασπίδα εναντίον του καρκίνου. Ποια τρόφιμα τον προλαμβάνουν και είναι πρωταθλητές στην αντικαρκινική δράση

4174

Η υγιεινή διατροφή είναι ένας από τούς πιο απλούς και οικονομικούς τρόπους για την μείωση του κινδύνου καρκίνου. Σύμφωνα με τους ειδικούς, μια ισορροπημένη διατροφή μπορεί να βοηθήσει για να προληφθεί ένας στους δέκα καρκίνους.

Η εξήγηση είναι απλή. Από τη μια, τα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά που προσφέρουν ορισμένες τροφές έχουν άμεση επίδραση στον οργανισμό, αποτρέποντας την ανάπτυξη καρκινικών όγκων. Από την άλλη, μια ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή συμβάλλει στην αντιμετώπιση της παχυσαρκίας, η οποία αποδεδειγμένα αποτελεί κύριο παράγοντα κινδύνου για καρκίνο.

Τρόφιμα που περιέχουν αντιοξειδωτικές ουσίες, ω3 λιπαρά, συγκεκριμένες βιταμίνες και φυτικές ίνες, αναδεικνύονται σε πρωταθλητές αντικαρκινικής δράσης, επιβεβαιώνοντας ότι η προστασία από τον καρκίνο ξεκινά από την κουζίνα.

Σκόρδο: Συμβάλει στην προστασία κυρίως από καρκίνους του πεπτικού, όπως ο καρκίνος του οισοφάγου, του στομάχου και του παχέος εντέρου.

Ντομάτα: Περιέχει λυκοπένιο, ένα συστατικό με αντιοξειδωτική δράση και κατ΄επέκταση αντικαρκινική δράση. Ο οργανισμός απορροφά καλύτερα το λυκοπένιο, όταν η ντομάτα είναι μαγειρεμένη, για παραδειγμα με τη μορφή σάλτσας.
Σταυρανθή λαχανικά: Περιέχουν συστατικά που προστατεύουν από τις επικίνδυνες ελεύθερες ρίζες κι έτσι αποτρέπουν την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων. Σ’ αυτή την κατηγορία ανήκουν το μπρόκολο, το κουνουπίδι και το λάχανο.
Σπανάκι: Είναι πλούσιο σε βήτα καροτένιο και λουτεΐνη, δύο συστατικά με αποδεδειγμένη αντικαρκινική δράση.
Παντζάρι: Περιέχει ανθοκυανίνες, ουσίες που συμβάλλουν στην εξουδετέρωση των καρκινικών κυττάρων.
Προϊόντα ολικής άλεσης: Περιέχουν φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικές ουσίες, που μειώνουν τον κίνδυνο για διάφορες μορφές καρκίνου, κυρίως του πεπτικού συστήματος.
Μούρα: Οι φράουλες, τα βατόμουρα, τα μύρτιλα είναι φρούτα πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες που προστατεύουν τα κύτταρα από τη φθορά, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου ή εξάπλωσης του στο σώμα.
Σταφύλια: Η φλούδα του σταφυλιού, ιδιαίτερα του κόκκινου, περιέχει ρεσβερατρόλη, μια ουσία γνωστή κυρίως για τα οφέλη που έχει για την καρδιαγγειακή υγεία, η οποία όμως συμβάλλει και στην προστασία από τον καρκίνο.
Φασόλια: Η αντικαρκινική τους δράση οφείλεται, τόσο στις αντιοξειδωτικές ουσίες όσο και στις φυτικές ίνες που παρέχουν.
Καρύδια: Οι φυτικές στερόλες που παρέχουν δρουν προληπτικά κυρίως ενάντια στον καρκίνο του μαστού.
Σολομός: Χάρη στα υγιεινά Ω-3 λιπαρά που περιέχει, αυτό το γευστικό ψάρι έχει ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση, εμποδίζοντας έτσι την ανάπτυξη και την μετάσταση του καρκίνου.

Διαβάστε επίσης: Τα οφέλη του χαλβά στον οργανισμό. Το υγιεινό γλυκό με τις αντιγηραντικές, αντικαρκινικές και αντιοξειδωτικές ιδιότητες

 

 

Διαβάστε επίσης: Η φυλή που προέρχεται από 5 στρατιώτες του Μ. Αλεξάνδρου. Ζουν πάνω από 120 χρόνια. Ο καρκίνος είναι άγνωστη ασθένεια