7Up. Το αναψυκτικό που διαφημιζόταν σαν φάρμακο. Υποσχόταν τη βελτίωση της διάθεσης και την αντιμετώπιση του στομαχόπονου
Δυο εβδομάδες πριν το κραχ του 1929, κυκλοφόρησε στην Αμερική το αναψυκτικό 7Up.
Υπόσχονταν ότι έφτιαχνε τη διάθεση και σταματούσε το στομαχόπονο.
«Στρώνει το στομάχι. Για νοσοκομειακή χρήση, αλλά και για το σπίτι.
Διώχνει τον πόνο από όσους υποφέρουν», έλεγε η σχετική καμπάνια στη δεκαετία του 30.
Ο Charles Leiper Grigg ήταν ο δημιουργός της.
Στα 22 του χρόνια άρχισε να εργάζεται στις πωλήσεις και τη διαφήμιση αναψυκτικών.
Το 1919 δημιούργησε την πορτοκαλάδα Whistle, για την εταιρεία του Vess Johns.
Η συνεργασία τους όμως δεν προχώρησε.
Μετά από έναν καβγά, ο Grigg έφυγε από την εταιρεία.
Άρχισε να εργάζεται για την Warner Jenkinson Company, όπου έβρισκε αρωματικές ουσίες για τα αναψυκτικά.
Τότε αποφάσισε να ιδρύσει την εταιρεία Howdy Company και να φτιάξει το αναψυκτικό Howdy.
Επειδή όμως υπήρχε μεγάλος ανταγωνισμός στην αγορά της πορτοκαλάδας, ο Grigg επικεντρώθηκε σε αναψυκτικά με λεμόνι και lime.
Το 1929 δημιούργησε το ανθρακούχο «Bib-Label Lithiated Lemon-Lime Sodas».
Αργότερα άλλαξε τη ονομασία του σε 7Up Lithiated Lemon Soda και μετά απλώς σε 7Up. Το Μέχρι τη δεκαετία του 1940, ήταν η τρίτη εταιρεία αναψυκτικών με τις περισσότερες πωλήσεις.
Η αρχική συνταγή περιείχε κιτρικό λίθιο, το χημικό στοιχείο των αντικαταθλιπτικών χαπιών. Για πολλά χρόνια, ήταν το βασικό συστατικό των φαρμάκων για την μανιοκατάθλιψη και για τη διπολική συγκινησιακή διαταραχή.
Ο Grigg προωθούσε το 7Up ως το αναψυκτικό που βελτιώνει τη διάθεση και προσφέρει σε αυτούς που το πίνουν «ενέργεια, ενθουσιασμό, καθαρή όψη, λαμπερά μαλλιά και αστραφτερά μάτια».
Λέγεται ότι το νούμερο 7 στο όνομα του αναψυκτικού συμβολίζει τον ατομικό αριθμού του λιθίου. Η ερμηνεία αυτή όμως, δεν επιβεβαιώνεται.
Το 1948 η κυβέρνηση απαγόρευσε την προσθήκη λιθίου στα αναψυκτικά.
Το 2006 το αναψυκτικό διαφημιζόταν ως ένα προϊόν 100% φυσικό, ενώ δεν είχε καθόλου χυμό φυσικών φρούτων.
Στην Αμερική, χρησιμοποιούσουν γλυκαντικές ουσίες από καλαμπόκι.
Το Κέντρο Επιστήμης της Ουάσινγκτον απείλησε την εταιρεία της 7Up ότι θα της έκανε μήνυση, εάν δεν σταματούσε να παραπλανά το κοινό.
Έτσι, η 7Up άλλαξε το σλόγκαν της σε «100% φυσικές γεύσεις».
Διαβάστε επίσης: Η ιστορία της «πολύτιμης» μπύρας. Ήταν προίκα για τις αιγύπτιες και οι εργάτες πληρώνονταν με 5 λίτρα την ημέρα