«Το κράνος σώζει ζωές». Τι να προσέξετε στην αγορά του κράνους ώστε να είναι ασφαλές

1577
«Το κράνος σώζει ζωές» και έτσι η επιλογή του πρέπει να γίνεται προσεκτικά.
Πολλοί επιλέγουν να μην φορέσουν, με αποτέλεσμα η χρήση του κράνους να μην ξεπερνά το 40% των μοτοσικλετιστών στην Ελλάδα.

Μάλιστα, εκτιμάται ότι το 90% των θανατηφόρων ατυχημάτων λόγω κρανιοεγκεφαλικών κακώσεων, θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί αν ο οδηγός φορούσε κράνος.
Το κράνος πρέπει να πληροί τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές ασφάλειας με την ονομασία ECE 22.05 και όχι απλώς εκείνες από την χώρα παραγωγής τους.
Στις προδιαγραφές αυτές εμπεριέχεται η απορρόφηση των κρούσεων, η ανθεκτικότητα του κελύφους και της ζελατίνας και η αντοχή του ιμάντα που συγκρατεί το κράνος σταθερό στο κεφάλι.
Tο κέλυφος του κράνους συνήθως είναι φτιαγμένο από μίξη πολυκαρμπονάτου, fiberglass ή διάφορα άλλα υλικά, όπως carbon (ανθρακονήματα) και kevlar. Το fiberglass και το carbon είναι τα πιο ανθεκτικά, έχουν μεγαλύτερη αντοχή σε δυνατές προσκρούσεις και συνήθως είναι πιο ελαφριά.

Το κράνος πρέπει να εφαρμόζει στο κεφάλι χωρίς να υπάρχουν κενά.

Το κράνος πρέπει να εφαρμόζει καλά στο κεφάλι. Αν ο οδηγός μπορεί να περάσει 2 δάχτυλα από το μέτωπο στο εσωτερικό του κράνους, τότε είναι μεγάλο. Το κράνος δεν πρέπει να κουνιέται ή να γυρίζει εύκολα γιατί είναι επικίνδυνο σε περίπτωση ατυχήματος.
Πρέπει να εφαρμόζει στο κεφάλι χωρίς να υπάρχουν κενά. Το κράνος όμως, δεν πρέπει να είναι ούτε μικρό. Αν πιέζει το μέτωπο ή απλώς αν δυσκολεύεται πολύ να μπει, τότε δεν είναι το κατάλληλο.
Σε περίπτωση που ο οδηγός νιώθει να τον πιέζει στα μάγουλα, δεν πρέπει να ανησυχήσει αλλά να σκεφτεί ότι ίσως αυτό είναι το ιδανικό. Το κράνος θα πάρει σιγά σιγά το σχήμα του προσώπου, οπότε δεν θα έχει πρόβλημα.
Το εσωτερικό πρέπει να είναι από ύφασμα καλής ποιότητας και υποαλλεργικό.
Η ζελατίνα του κράνους πρέπει να εφαρμόζει καλά κατά το κλείσιμο, ώστε ο οδηγός να μην ενοχλείται από θορύβους, το νερό της βροχής, αλλά και να μην θολώνει.
Το ίδιο ισχύει και με τους αεραγωγούς του κράνους.

Το πιο ασφαλές και ελαφρύ κούμπωμα είναι η πόρπη με διπλό κρίκο (double d), αλλά είναι πιο δύσκολο το δέσιμό τους. Επίσης, το εσωτερικό των λουριών πρέπει να είναι από μαλακό υλικό και όχι πλαστικό, ώστε να μην προκαλεί ερεθισμούς.
Προσοχή. Τα φθηνά κράνη μπορεί να κοστίζουν λίγο αλλά ορισμένα είναι ακατάλληλα να προστατεύσουν τον αναβάτη. Μη το ρισκάρετε. Το κεφάλι σας αξίζει περισσότερο.

Διαβάστε επίσης: Αυτή είναι η πρώτη γυναίκα που πήρε άδεια οδήγησης για μοτοσυκλέτα στην Ουάσινγκτον το 1937. Ζύγιζε μόλις 40 κιλά, είχε ύψος 1.50 και έφερε δικηγόρο στις εξετάσεις για να βρει το δίκιο της