Τελικά, πόσο νερό πρέπει να πίνουμε ανάλογα με τα κιλά μας και την εποχή; Οι κίνδυνοι αν δεν πίνουμε όσο πρέπει

1032
Καταλαμβάνει περίπου τα 2/3 του ανθρώπινου σώματος, συμβάλλει στην αναπαραγωγή των ανθρώπινων κυττάρων, αποτελεί το κύριο μέσο για τη μεταφορά των θρεπτικών ουσιών στα κύτταρα και στα όργανα του σώματος, αλλά και μέσο απομάκρυνσης τοξικών και άχρηστων ουσιών από τον οργανισμό. Προστατεύει ευαίσθητες περιοχές του σώματος και προσφέρει ευελιξία στους μύες και στις αρθρώσεις. Ο λόγος για το νερό, ο οποίος αποτελεί βασικό παράγοντα της ύπαρξης μας και πηγή ζωής.
Πόσο όμως νερό πρέπει να πίνουμε ημερησίως; Υπάρχει συγκεκριμένη ποσότητα ή το σήμα που στέλνει ο οργανισμός με το αίσθημα δίψας είναι αρκετό;
Μέχρι σήμερα γνωρίζαμε ότι πρέπει να πίνουμε περίπου 8-10 ποτήρια την ημέρα. Νεότερες έρευνες υποστηρίζουν ότι η ποσότητα αυτή δεν μπορεί να είναι σταθερή, αφού οι ανάγκες εξαρτώνται από παράγοντες όπως, η ηλικία, το φύλο, το βάρος, το ύψος, η σωματική δραστηριότητα, οι κλιματικές συνθήκες. Κατά μέσο όρο, ένας ενήλικας για να μένει ενυδατωμένος χρειάζεται 2 λίτρα την ημέρα. Σύμφωνα με νεότερες συστάσεις, υπάρχει ένας εύκολος τρόπος να υπολογίσουμε πόσα λίτρα νερό πρέπει να πίνουμε, διαιρώντας το βάρος μας με τον αριθμό 30. Αν για παράδειγμα είστε 60 κιλά χρειάζεστε 2 λίτρα, ενώ αν είστε 90 3 λίτρα.
Περισσότερο νερό χρειάζονται τα άτομα που ασκούνται, όσοι κάνουν δίαιτα, όσοι παρουσιάζουν ευαισθησία στα νεφρά ή όσοι χάνουν υγρά, λόγω πυρετού ή άλλων παθολογικών καταστάσεων.

Πού βοηθά το νερό

Στον έλεγχο του βάρους: Συμβάλει στον έλεγχο των θερμίδων που καταναλώνουμε, σε αντίθεση με έναν αφυδατωμένο οργανισμό που δημιουργεί αίσθημα πείνας.

Στην σωστή άσκηση: Το νερό βοηθά την προστασία των αρθρώσεων και στην αντοχή κατά τη διάρκεια της γυμναστικής.

Στην καρδιακή λειτουργία: Ο αφυδατωμένος οργανισμός κάνει την καρδιά να λειτουργεί πιο έντονα, ενώ ο ενυδατωμένος βοηθά στην ομαλή λειτουργία της.

Στους πονοκεφάλους: Η αφυδάτωση είναι μια συχνή αιτία ημικρανιών, ενώ η σωστή ενυδάτωση μπορεί να συμβάλει στην μείωση της έντασης και της διάρκειας των πονοκεφάλων.

Στο ουροποιητικό σύστημα: Συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του και στην αποφυγή λοιμώξεων. Η μη επαρκής πρόσληψη νερού μπορεί να δημιουργήσει κρυστάλλους στα ούρα πέτρες στα νεφρά και στην κύστη.

Στο πεπτικό σύστημα: Η έλλειψη νερού μπορεί να είναι ένας από τους παράγοντες δυσκοιλιότητας.

Θυμήσου
– Αν δεν είσαι βέβαιος ότι είσαι ενυδατωμένος, πέρα από το αίσθημα δίψας, έλεγξε και το χρώμα των ούρων σου. Αν είναι ανοιχτό κίτρινο, δεν χρειάζεται να ανησυχείς.
– Στη σωστή ενυδάτωση του οργανισμού συμβάλλουν λαχανικά και φρούτα, ιδιαίτερα όσα είναι πλούσια σε νερό, όπως το αγγούρι, το μαρούλι, το ραπανάκι, η πιπεριά, το καρπούζι, οι φράουλες,το γκρέιπ φρουτ, τα μήλα.

Διαβάστε επίσης: Χρήσιμες συμβουλές για όσους δουλεύουν σε γραφείο. Τι ρόλο παίζει το νερό και η καλή διατροφή

 

 

Διαβάστε επίσης: Απλά βήματα και έξυπνα τρικ για καθαρό και λαμπερό δέρμα, ακόμη κι αν έχετε μόλις ξυπνήσει