«Ο σιωπηλός δολοφόνος». Η ύπουλη υπέρταση, οι κίνδυνοι για την υγεία και τι πρέπει να κάνετε

908
Την αποκαλούν και «σιωπηλό δολοφόνο», αφού περίπου το 1/3 όσων πάσχουν από υπέρταση δεν το γνωρίζουν, γιατί αρκετές φορές δεν εμφανίζει συμπτώματα. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι δεν είναι επικίνδυνη.

Η υπέρταση, αν δεν αντιμετωπισθεί, γίνεται βασική αιτία εγκεφαλικών, εμφραγμάτων, καρδιακής ανεπάρκειας, νεφρικής ανεπάρκειας, άνοιας και πρόωρου θανάτου.

Είναι γνωστό ότι η διατήρηση φυσιολογικού βάρους, η τακτική άσκηση και η υγιεινή διατροφή αποτελούν τους βασικούς τρόπους ελέγχου της αρτηριακής πίεσης. Για παράδειγμα, είναι γνωστό ότι οι υπερτασικοί πρέπει να αποφεύγουν το αλάτι. Όμως, εκτός από τα «μη» στην διατροφή ενός υπερτασικού, υπάρχουν και τα «πρέπει». Σύμφωνα με τους ειδικούς, τροφές που περιέχουν σημαντικές ποσότητες ασβεστίου, μαγνησίου και καλίου, παίζουν σημαντικό ρόλο στον έλεγχο της πίεσης. Δείτε ποιες τροφές είναι πλούσιες στα παραπάνω στοιχεία και πώς μπορούν να βοηθήσουν.

Γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά: Ένα κεσεδάκι παρέχει το 49% του ασβεστίου, το 12% του μαγνησίου και το 18% του καλίου, που χρειάζεται ο οργανισμός σε ημερήσια βάση. Όμως χρειάζεται προσοχή να μην περιέχει πρόσθετη ζάχαρη.

Ακτινίδιο: Το ακτινίδιο είναι πολύ πλούσιο σε βιταμίνη C, ενώ προσφέρει 2% του ασβεστίου, 7% του μαγνησίου και 9% του καλίου που χρειαζόμαστε καθημερινά.

Ροδάκινο και νεκταρίνι: Ένα μέτριο ροδάκινο ή νεκταρίνι παρέχει το 1% του ασβεστίου, το 3% του μαγνησίου και το 8% του καλίου της απαραίτητης ημερήσιας ποσότητας.

Λευκά φασόλια: Ένα φλιτζάνι παρέχει το 13% του ασβεστίου, το 30% του μαγνησίου και το 24% του καλίου που χρειάζεστε καθημερινά. Τα λευκά φασόλια παρέχουν επίσης σημαντική ποσότητα πρωτεΐνης, επομένως είναι εξαιρετική επιλογή για όσους αποφεύγουν το κρέας.

Ψαρονέφρι: Σε σύγκριση με άλλα κομμάτια κρέατος, το ψαρονέφρι περιέχει πολύ λιγότερα «κακά» κορεσμένα λιπαρά. Επιπλέον, μια μερίδα 90 γραμμαρίων παρέχει το 6% του μαγνησίου και το 15% του καλίου που χρειάζεται ένας υπερτασικός καθημερινά.

Μπρόκολο: Είναι μια εξαιρετική επιλογή γιατί περιέχει πολλές αντιοξειδωτικές ουσίες. Αλλά και στην περίπτωση της υπέρτασης μπορεί να βοηθήσει, αφού ένα μόνο φλιτζάνι μαγειρεμένο μπρόκολο παρέχει το 6% του ασβεστίου, το 8% του μαγνησίου και το 14% του καλίου που χρειάζονται καθημερινά τα άτομα που θέλουν να ελέγξουν την υπέρταση τους.

Κόκκινη πιπεριά: Ένα φλιτζάνι με γλυκιά κόκκινη πιπεριά παρέχει το 1% του ασβεστίου, το 4% του μαγνησίου και το 9% του καλίου της απαραίτητης ημερήσιας ποσότητας.

Γλυκοπατάτα: Αυτό το λαχανικό που προέρχεται από την Λατινική Αμερική, έχει πολλά οφέλη για τον οργανισμό. Μια μέτρια γλυκοπατάτα περιέχει το 10% του καλίου που χρειαζόμαστε καθημερινά, 8 % του μαγνησίου και 4% του ασβεστίου.

Κινόα: Δεν περιέχει γλουτένη, ενώ είναι ιδανική και για τα άτομα που κάνουν δίαιτα. Μισό φλιτζάνι μαγειρεμένη κινόα παρέχει 1,5% του ασβεστίου, 15% του μαγνησίου και 4,5% του καλίου που χρειάζεται ένα άτομο με υπέρταση.

Αβοκάντο: Αυτό το εξωτικό φρούτο είναι πλούσιο σε υγιεινά μονοακόρεστα λιπαρά και πολύτιμα καροτενοειδή. Για τους υπερτασικούς, μισό αβοκάντο παρέχει το 1% του ασβεστίου, το 5% του μαγνησίου και το 10% του καλίου που χρειάζονται καθημερινά.

Διαβάστε επίσης: Η δίαιτα που επιτρέπει να τρώμε οτιδήποτε και όσο θέλουμε για 8 ώρες. Μειώνει το βάρος και βελτιώνει την αρτηριακή πίεση

 

 

Διαβάστε επίσης: Τα σημάδια που μας προειδοποιούν να μειώσουμε άμεσα το αλάτι για να αποφύγουμε σοβαρά προβλήματα υγείας