Ρούχα αξίας 31 εκατομμυρίων ευρώ έκαψε η Burberry για να μην πουληθούν σε τιμές στοκ. Ποιες άλλες εταιρίες ακολουθούν την ίδια τακτική
Ρούχα και καλλυντικά αξίας 31 εκατομμυρίων ευρώ έκαψε τον τελευταίο χρόνο η διάσημη βρετανική εταιρία Burberry για να μην πουληθούν σε πολύ χαμηλές τιμές στο μαζικό κοινό.
Σύμφωνα με δήλωση εκπροσώπων της εταιρίας στο περιοδικό Forbes, τα ρούχα που δεν πωλούνται καταστρέφονται γιατί έτσι θεωρούν ότι θα προστατευτεί η αξία της μάρκας. Πιστεύουν ότι αν τα προϊόντα τους πουληθούν σε στοκ με πολύ χαμηλότερες τιμές, θα είναι είναι προσιτά σε όλους και δεν θα αποτελούν πια προϊόντα πολυτελείας που απευθύνονται σε συγκεκριμένο κοινό, με συγκεκριμένη αγοραστική δύναμη. Πιστεύουν ότι έτσι θα υποτιμηθεί το εμπορικό τους σήμα.
Ανέφεραν ότι χρησιμοποιούνται ειδικά μηχανήματα για να μην καταναλώνεται πολύ ενέργεια κατά την καύση τους.
Η τακτική αυτή ακολουθείται εδώ και χρόνια. Η αξία όμως, των ρούχων που καταστρέφονται έχει αυξηθεί τουλάχιστον κατά 50% τα τελευταία χρόνια, καθώς έχουν μειωθεί οι πωλήσεις της εταιρίας και έτσι περισσεύουν περισσότερα προϊόντα.
Σύμφωνα με την εφημερίδα The Times, τα τελευταία 5 χρόνια η εταιρία έχει καταστρέψει ρούχα συνολικής αξίας 100 εκατομμυρίων ευρώ για να μην καταλήξουν στα λάθος χέρια.
Στην πρακτική αυτή, αντιτίθενται και πολλοί εργαζόμενοι της Burberry γιατί τουλάχιστον θα μπορούσαν να είχαν μοιραστεί στο προσωπικό της εταιρίας για να μην πάνε χαμένα.
Η μέθοδος αυτή ε΄χει προκαλέσει πολλές αντιδράσεις από τις περιβαλλοντικές εταιρίες.
«Πέρα από τις υψηλές τους τιμές, η Burberry δείχνει να μην σέβεται τα ίδια τα προϊόντα της, τη σκληρή δουλειά που χρειάστηκε για να παραχθούν και τους φυσικούς πόρους που χρησιμοποιήθηκαν για την παραγωγή τους» εξήγησε η Lu Yen Roloff, μέλος της Greenpeace.
«Αντί να μειώσουν την παραγωγή τους, καίνε υψηλής ποιότητα προϊόντα. Αυτό είναι ένα βρώμικο μυστικό της βιομηχανίας της μόδας» εξήγησε.
Το τελευταίο διάστημα η Burberry έχει προχωρήσει στη μετατροπή των καταστημάτων της σε «up market», δηλαδή υψηλής ποιότητας. Αυτό σημαίνει μεταξύ άλλων ότι καταστήματα που δεν βρίσκονται σε «στρατηγικές» τοποθεσίες θέσεις κλείνουν.
Παρ’ όλα αυτά, δεν είναι η μοναδική εταιρία ειδών πολυτελείας που καταστρέφει τα προϊόντα που δεν πωλούνται. Η Richemont, η εταιρεία που έχει τις μάρκες Cartier και Montblanc, έχει καταστρέψει ρολόγια αξίας πάνω από 450 εκατομμύρια ευρώ μέσα σε δύο χρόνια.
Υπάλληλος της εταιρίας Urban Outfitters είχε αποκαλύψει ότι τους είχε ζητηθεί να βάφουν με πράσινη μπογιά ό,τι δεν πωλείται.
Η εταιρεία ρούχων H & M είχε κάψει στο παρελθόν πολλά προϊόντα της για να βοηθήσει την ηλεκτροδότηση της πόλης Βαστέρα στη Σουηδία. Η H&M ανέφερε ότι τα ρούχα που χρησιμοποιήθηκαν δεν ήταν προς πώληση, καθώς ήταν είτε μουχλιασμένα είτε μολυσμένα με μόλυβδο.
Διαβάστε επίσης: Πώς τα drones αντικατέστησαν τα μοντέλα του Dolce and Gabbana. Οι θεατές έπρεπε να απενεργοποιήσουν το wi-fi (βίντεο)
Διαβάστε επίσης: Η ανορθόδοξη πασαρέλα του οίκου Gucci. Τα μοντέλα κρατούσαν ομοιώματα των κεφαλιών τους στα χέρια και το σκηνικό θύμιζε χειρουργείο (φώτο και βίντεο)