Γιατί το παγωτό, το αγαπημένο γλύκισμα παγκοσμίως, χάνει εκατομμύρια πελάτες κάθε χρόνο; Τι δείχνουν οι έρευνες
Ακούγεται παράδοξο, αλλά όμως φαίνεται ότι είναι πραγματικό. Σύμφωνα με στοιχεία της αγγλικής εταιρείας έρευνας αγοράς Mintel, η κατανάλωση του παγωτού έχει μειωθεί αισθητά παγκοσμίως. Μάλιστα, κατέγραψαν μείωση των πωλήσεων κατά 16,7%.
Από 15,6 δισεκατομμύρια λίτρα το 2015, το 2016 πωλήθηκαν 13 δισεκατομμύρια λίτρα παγωτού.
Η μείωση αυτή δεν οφείλεται, στο γεγονός ότι σταμάτησε να είναι το αγαπημένο γλυκό του καλοκαιριού. Εκτιμάται ότι η πτώση των πωλήσεων οφείλεται στην αλλαγή της αντίληψης σχετικά με την κατανάλωση ζάχαρης και την τάση των ανθρώπων στις δυτικές κοινωνίες για πιο υγιεινή διατροφή.
Σε αυτό συντελούν και οι ενημερωτικές καμπάνιες για τις αρνητικές συνέπειες της υπερβολικής κατανάλωσης ζάχαρης. Έτσι, εκτιμούν οι ειδικοί ότι ενισχύεται η επιθυμία των ανθρώπων να ακολουθήσουν έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής και κατά συνέπεια να απομακρυνθούν από τα προϊόντα που έχουν ζάχαρη.
Συγχρόνως, οι εταιρίες παρασκευής παγωτών προσπαθούν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Πολλές εταιρείες χρησιμοποιούν γάλα αμυγδάλου, που θεωρείται πιο υγιεινό, ή φτιάχνουν πιο ιδιαίτερες γεύσεις, όπως από παγωτό με σαφράν. Αυτό όμως, έχει ως αποτέλεσμα να ανεβαίνει η τιμή του προϊόντος, κάνοντας το παγωτό είδος πολυτελείας.
Έτσι, οι καταναλωτές τρώνε σπανιότερα και σε μικρότερες ποσότητες.
Το frozen yogurt, δηλαδή το παγωμένο γιαούρτι, έχει αντικαταστήσει σε πολλές περιπτώσεις το παγωτό, καθώς θεωρείται πιο υγιεινό και έχει λιγότερες θερμίδες.
Προκειμένου να καλύψουν τη ζημία, πολλές εταιρίες προσπαθούν να προωθήσουν το παγωτό σε αγορές που δεν ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές, όπως η Κίνα και η Ινδία.
Με πληροφορίες από huffingtonpost και Guardian
Διαβάστε επίσης: Οι επιστήμονες αποφάσισαν: «πρέπει να τρώμε σοκολάτα κάθε μέρα, αλλά…». Ποια είναι τα οφέλη και τι να προσέχετε